Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 171 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %23,6 %1 652 00063 %
Yle TV29,5 %7,1 %1 537 00059 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %1 097 00042 %
Yle yhteensä40,4 %33,5 %1 860 00071 %
MTV316,7 %22,4 %1 726 00066 %
Sub3,4 %3,7 %1 219 00047 %
AVA1,6 %1,7 %793 00030 %
C More Total2,2 %2,6 %379 00014 %
MTV yhteensä23,9 %30,4 %1 876 00072 %
Nelonen8,3 %11,6 %1 570 00060 %
Jim3,5 %3,6 %1 003 00038 %
Liv1,3 %1,4 %906 00035 %
Hero1,2 %1,6 %739 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %18,2 %1 762 00067 %
TV51,7 %1,4 %1 013 00039 %
Kutonen3,5 %2,8 %1 012 00039 %
Frii1,5 %1,4 %665 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %49 0002 %
TLC1,0 %0,8 %498 00019 %
Warner Bros. Discovery9,1 %7,8 %1 413 00054 %
STAR Channel2,9 %2,5 %826 00032 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %806 00031 %
Disney Finland6,3 %4,8 %1 148 00044 %
Paramount Network0,4 %0,4 %224 0009 %
AlfaTV0,7 %0,9 %489 00019 %
Muut6,0 %5,8 %673 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 171 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.