Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 316 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %22,0 %1 186 00085 %
Yle TV27,3 %5,9 %993 00071 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %825 00059 %
Yle yhteensä36,8 %30,9 %1 233 00089 %
MTV318,5 %23,9 %1 186 00085 %
Sub3,3 %3,7 %833 00060 %
AVA2,7 %2,8 %682 00049 %
C More Total1,4 %1,5 %238 00017 %
MTV yhteensä25,9 %31,9 %1 241 00089 %
Nelonen9,7 %14,0 %1 053 00076 %
Jim3,3 %3,0 %734 00053 %
Liv2,1 %2,2 %723 00052 %
Hero1,2 %1,6 %515 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %20,8 %1 158 00083 %
TV52,1 %1,6 %731 00053 %
Kutonen3,0 %2,4 %660 00047 %
Frii1,9 %1,6 %536 00039 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %43 0003 %
TLC1,8 %1,6 %426 00031 %
Warner Bros. Discovery10,0 %8,4 %985 00071 %
STAR Channel2,2 %1,9 %512 00037 %
National Geographic Channel3,1 %1,9 %563 00040 %
Disney Finland5,3 %3,8 %755 00054 %
Paramount Network0,3 %0,3 %156 00011 %
AlfaTV0,4 %0,5 %322 00023 %
Muut5,7 %4,5 %349 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 316 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.