Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 479 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %21,4 %3 408 00065 %
Yle TV214,7 %16,3 %3 174 00060 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,0 %2 024 00038 %
Yle yhteensä44,9 %40,8 %3 862 00073 %
MTV313,9 %18,4 %3 350 00063 %
Sub3,7 %4,2 %2 318 00044 %
AVA1,8 %1,3 %1 376 00026 %
C More Total2,1 %1,0 %616 00012 %
MTV yhteensä21,5 %24,9 %3 760 00071 %
Nelonen8,3 %11,4 %2 942 00056 %
Jim2,1 %2,0 %1 765 00033 %
Liv2,0 %2,0 %1 710 00032 %
Hero1,3 %1,6 %1 250 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %17,1 %3 406 00064 %
TV52,1 %2,1 %1 920 00036 %
Kutonen2,6 %2,4 %1 571 00030 %
Frii1,8 %1,8 %1 165 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %104 0002 %
TLC2,3 %2,3 %1 221 00023 %
Warner Bros. Discovery10,5 %10,0 %2 746 00052 %
STAR Channel2,5 %1,9 %1 381 00026 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 372 00026 %
Disney Finland5,1 %3,7 %2 015 00038 %
Paramount Network0,4 %0,3 %423 0008 %
AlfaTV0,6 %0,8 %909 00017 %
Muut3,4 %2,4 %1 090 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 479 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.