Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 174 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %19,9 %1 667 00064 %
Yle TV216,1 %19,3 %1 616 00062 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,5 %999 00038 %
Yle yhteensä43,4 %41,6 %1 882 00072 %
MTV311,6 %15,1 %1 615 00062 %
Sub3,9 %4,6 %1 212 00047 %
AVA1,3 %0,9 %679 00026 %
C More Total3,2 %1,7 %386 00015 %
MTV yhteensä19,9 %22,2 %1 828 00070 %
Nelonen9,1 %12,5 %1 508 00058 %
Jim2,7 %2,3 %948 00036 %
Liv1,5 %1,7 %836 00032 %
Hero1,2 %1,7 %673 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %18,1 %1 724 00066 %
TV51,8 %1,6 %971 00037 %
Kutonen4,3 %3,8 %951 00037 %
Frii1,2 %1,2 %565 00022 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %69 0003 %
TLC1,1 %1,1 %549 00021 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,5 %1 377 00053 %
STAR Channel2,8 %2,0 %767 00029 %
National Geographic Channel3,6 %2,3 %823 00032 %
Disney Finland6,4 %4,3 %1 130 00043 %
Paramount Network0,5 %0,5 %257 00010 %
AlfaTV0,5 %0,6 %460 00018 %
Muut4,3 %3,0 %575 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 174 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.