Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 167 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %22,9 %1 700 00068 %
Yle TV212,8 %13,6 %1 457 00058 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,5 %1 010 00040 %
Yle yhteensä46,2 %39,9 %1 872 00075 %
MTV316,3 %21,5 %1 675 00067 %
Sub3,5 %3,8 %1 069 00043 %
AVA2,4 %1,7 %697 00028 %
C More Total0,9 %0,3 %219 0009 %
MTV yhteensä23,1 %27,3 %1 862 00074 %
Nelonen7,5 %10,4 %1 386 00055 %
Jim1,7 %1,8 %801 00032 %
Liv2,6 %2,4 %867 00035 %
Hero1,3 %1,6 %563 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %16,2 %1 622 00065 %
TV52,4 %2,5 %927 00037 %
Kutonen1,0 %1,1 %608 00024 %
Frii2,3 %2,3 %596 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %31 0001 %
TLC3,5 %3,5 %664 00027 %
Warner Bros. Discovery10,4 %10,4 %1 332 00053 %
STAR Channel2,1 %1,8 %603 00024 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %544 00022 %
Disney Finland3,7 %3,1 %870 00035 %
Paramount Network0,3 %0,2 %162 0006 %
AlfaTV0,8 %0,9 %448 00018 %
Muut2,4 %1,9 %470 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 167 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.