Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 656 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %22,7 %3 587 00068 %
Yle TV213,5 %9,7 %3 483 00066 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,1 %2 431 00046 %
Yle yhteensä44,2 %35,5 %4 060 00077 %
MTV316,0 %22,1 %3 721 00071 %
Sub3,4 %3,9 %2 913 00055 %
AVA1,6 %1,5 %1 766 00034 %
C More Total1,0 %1,0 %604 00011 %
MTV yhteensä22,0 %28,5 %4 130 00078 %
Nelonen9,1 %13,1 %3 645 00069 %
Jim2,8 %3,0 %2 309 00044 %
Liv2,2 %2,3 %2 047 00039 %
Hero1,1 %1,3 %1 437 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %19,7 %3 969 00075 %
TV53,0 %3,2 %2 594 00049 %
Kutonen2,2 %2,1 %1 804 00034 %
Frii1,7 %1,9 %1 388 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %201 0004 %
TLC1,0 %0,9 %1 262 00024 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,8 %3 281 00062 %
STAR Channel2,3 %1,8 %1 773 00034 %
National Geographic Channel2,2 %1,4 %1 513 00029 %
Disney Finland4,6 %3,1 %2 231 00042 %
Music TV0,2 %0,1 %225 0004 %
AlfaTV0,3 %0,5 %886 00017 %
Muut4,5 %3,7 %1 376 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 656 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.