Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 207 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,1 %8,7 %782 00057 %
Yle TV213,5 %8,8 %838 00061 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,4 %451 00033 %
Yle yhteensä25,4 %19,0 %996 00072 %
MTV314,5 %19,3 %905 00066 %
Sub5,8 %6,4 %769 00056 %
AVA2,3 %2,2 %436 00032 %
C More Total1,8 %1,4 %214 00016 %
MTV yhteensä24,3 %29,4 %1 059 00077 %
Nelonen11,6 %16,2 %920 00067 %
Jim5,6 %6,4 %622 00045 %
Liv3,3 %3,1 %487 00035 %
Hero1,1 %1,1 %312 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,6 %26,9 %1 029 00075 %
TV55,3 %5,5 %681 00049 %
Kutonen3,3 %3,0 %495 00036 %
Frii1,3 %1,1 %287 00021 %
The Discovery Channel0,7 %0,6 %65 0005 %
TLC1,8 %1,6 %309 00022 %
Warner Bros. Discovery12,7 %12,0 %887 00064 %
STAR Channel5,2 %4,2 %488 00035 %
National Geographic Channel2,7 %1,6 %358 00026 %
Disney Finland7,9 %5,7 %598 00043 %
Music TV0,6 %0,4 %117 0009 %
AlfaTV0,1 %0,1 %118 0009 %
Muut7,4 %6,5 %399 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 207 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.