Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 378 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %23,5 %1 829 00068 %
Yle TV212,7 %7,8 %1 808 00068 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,0 %1 208 00045 %
Yle yhteensä44,6 %34,3 %2 098 00079 %
MTV319,4 %27,2 %1 940 00073 %
Sub2,7 %2,7 %1 278 00048 %
AVA2,4 %2,3 %1 026 00038 %
C More Total0,2 %0,2 %154 0006 %
MTV yhteensä24,8 %32,4 %2 125 00080 %
Nelonen9,6 %12,7 %1 857 00069 %
Jim2,4 %2,7 %1 132 00042 %
Liv2,9 %2,8 %1 133 00042 %
Hero1,0 %1,2 %662 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %19,3 %1 993 00075 %
TV52,7 %2,8 %1 260 00047 %
Kutonen1,0 %1,1 %726 00027 %
Frii2,4 %2,6 %750 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %48 0002 %
TLC1,5 %1,2 %681 00025 %
Warner Bros. Discovery8,1 %8,1 %1 649 00062 %
STAR Channel1,9 %1,7 %865 00032 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %640 00024 %
Disney Finland3,4 %2,8 %1 099 00041 %
Music TV0,1 %0,1 %106 0004 %
AlfaTV0,5 %0,8 %433 00016 %
Muut2,5 %2,2 %493 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 378 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.