Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 241 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %23,9 %1 742 00067 %
Yle TV215,7 %10,2 %1 780 00069 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,0 %1 229 00047 %
Yle yhteensä46,8 %37,1 %2 011 00078 %
MTV314,0 %20,4 %1 812 00070 %
Sub4,0 %4,8 %1 433 00055 %
AVA1,1 %1,4 %857 00033 %
C More Total0,9 %0,9 %271 00010 %
MTV yhteensä19,9 %27,5 %2 029 00078 %
Nelonen8,2 %10,9 %1 728 00067 %
Jim2,6 %3,0 %1 113 00043 %
Liv1,4 %1,8 %936 00036 %
Hero1,1 %1,5 %759 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %17,2 %1 866 00072 %
TV52,7 %3,2 %1 226 00047 %
Kutonen2,9 %2,8 %975 00038 %
Frii1,3 %1,6 %699 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %85 0003 %
TLC0,4 %0,4 %555 00021 %
Warner Bros. Discovery9,1 %9,5 %1 573 00061 %
STAR Channel2,4 %2,2 %1 013 00039 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %854 00033 %
Disney Finland5,5 %4,2 %1 243 00048 %
Music TV0,4 %0,1 %145 0006 %
AlfaTV0,5 %0,9 %531 00020 %
Muut4,4 %3,5 %652 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 241 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.