Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %23,9 %3 446 00070 %
Yle TV214,0 %8,9 %3 344 00068 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,0 %2 320 00047 %
Yle yhteensä45,8 %35,8 %3 843 00078 %
MTV316,8 %24,1 %3 584 00073 %
Sub3,3 %3,7 %2 592 00053 %
AVA1,8 %1,9 %1 865 00038 %
C More Total0,5 %0,5 %381 0008 %
MTV yhteensä22,5 %30,2 %3 917 00080 %
Nelonen8,7 %11,6 %3 390 00069 %
Jim2,5 %2,8 %2 213 00045 %
Liv2,2 %2,3 %2 041 00042 %
Hero1,1 %1,3 %1 403 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %18,1 %3 648 00074 %
TV52,7 %3,0 %2 388 00049 %
Kutonen1,9 %1,9 %1 655 00034 %
Frii1,9 %2,1 %1 436 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %130 0003 %
TLC1,0 %0,8 %1 214 00025 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,8 %3 087 00063 %
STAR Channel2,1 %1,9 %1 812 00037 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 453 00030 %
Disney Finland4,5 %3,5 %2 258 00046 %
Music TV0,3 %0,1 %236 0005 %
AlfaTV0,5 %0,9 %957 00020 %
Muut3,3 %2,7 %1 080 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 302 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.