Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 255 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,8 %24,8 %1 725 00065 %
Yle TV212,3 %11,3 %1 545 00058 %
Yle Teema&Fem3,5 %4,1 %1 092 00041 %
Yle yhteensä46,7 %40,2 %1 986 00074 %
MTV315,6 %21,3 %1 675 00063 %
Sub3,1 %3,4 %1 083 00041 %
AVA2,9 %3,6 %839 00031 %
C More Total1,3 %0,3 %261 00010 %
MTV yhteensä23,0 %28,6 %1 924 00072 %
Nelonen6,3 %7,7 %1 518 00057 %
Jim2,6 %2,8 %894 00033 %
Liv3,4 %3,1 %1 022 00038 %
Hero1,4 %1,8 %625 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %15,5 %1 745 00065 %
TV51,8 %1,8 %863 00032 %
Kutonen1,5 %1,6 %690 00026 %
Frii2,2 %2,5 %603 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %39 0001 %
TLC2,5 %2,5 %628 00023 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,5 %1 386 00052 %
STAR Channel2,4 %2,0 %665 00025 %
National Geographic Channel1,6 %1,0 %568 00021 %
Disney Finland3,9 %3,0 %918 00034 %
Music TV0,2 %0,1 %113 0004 %
AlfaTV1,1 %1,9 %496 00019 %
Muut3,0 %2,1 %528 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 255 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.