Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,3 %26,8 %1 614 00060 %
Yle TV28,1 %7,3 %1 385 00052 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,4 %913 00034 %
Yle yhteensä44,7 %37,5 %1 849 00069 %
MTV316,5 %23,1 %1 588 00059 %
Sub3,2 %3,0 %956 00036 %
AVA2,8 %3,2 %727 00027 %
C More Total1,8 %0,8 %260 00010 %
MTV yhteensä24,3 %30,1 %1 837 00069 %
Nelonen6,2 %7,0 %1 261 00047 %
Jim3,1 %3,3 %813 00030 %
Liv3,3 %3,5 %848 00032 %
Hero1,3 %1,8 %568 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %15,7 %1 552 00058 %
TV51,9 %1,9 %835 00031 %
Kutonen1,2 %1,3 %594 00022 %
Frii2,3 %2,7 %540 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0001 %
TLC2,8 %3,3 %627 00023 %
Warner Bros. Discovery8,8 %9,6 %1 263 00047 %
STAR Channel2,9 %2,3 %647 00024 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %489 00018 %
Disney Finland4,8 %3,6 %860 00032 %
Music TV0,2 %0,1 %91 0003 %
AlfaTV0,6 %1,0 %415 00016 %
Muut2,7 %2,5 %478 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 144 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.