Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 070 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,5 %10,5 %614 00044 %
Yle TV210,8 %8,4 %621 00045 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,8 %266 00019 %
Yle yhteensä24,1 %20,7 %838 00061 %
MTV310,9 %13,1 %635 00046 %
Sub8,0 %8,6 %496 00036 %
AVA2,4 %3,2 %286 00021 %
C More Total3,3 %1,6 %126 0009 %
MTV yhteensä24,7 %26,5 %873 00063 %
Nelonen11,1 %13,8 %634 00046 %
Jim6,1 %7,0 %452 00033 %
Liv3,9 %4,7 %362 00026 %
Hero1,5 %1,9 %258 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä22,5 %27,4 %795 00057 %
TV54,2 %4,5 %476 00034 %
Kutonen4,6 %4,5 %389 00028 %
Frii1,3 %1,6 %233 00017 %
The Discovery Channel0,8 %0,6 %35 0003 %
TLC2,2 %2,6 %231 00017 %
Warner Bros. Discovery13,4 %14,0 %704 00051 %
STAR Channel5,9 %4,9 %356 00026 %
National Geographic Channel5,6 %3,7 %289 00021 %
Disney Finland11,5 %8,7 %500 00036 %
Music TV0,5 %0,2 %77 0006 %
AlfaTV0,2 %0,4 %96 0007 %
Muut3,0 %2,1 %249 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 070 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.