Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 123 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %23,7 %3 219 00066 %
Yle TV214,3 %14,9 %2 986 00061 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,9 %2 122 00043 %
Yle yhteensä47,0 %42,4 %3 637 00074 %
MTV313,9 %18,9 %3 071 00063 %
Sub3,5 %3,9 %2 188 00045 %
AVA2,1 %2,7 %1 536 00031 %
C More Total2,3 %0,8 %604 00012 %
MTV yhteensä21,8 %26,1 %3 544 00072 %
Nelonen7,0 %8,7 %2 818 00058 %
Jim2,7 %3,0 %1 824 00037 %
Liv2,5 %2,5 %1 857 00038 %
Hero1,3 %1,6 %1 199 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %15,9 %3 239 00066 %
TV52,2 %2,0 %1 787 00037 %
Kutonen2,1 %2,2 %1 539 00031 %
Frii1,9 %2,1 %1 171 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %105 0002 %
TLC1,5 %1,5 %1 073 00022 %
Warner Bros. Discovery8,1 %8,0 %2 620 00054 %
STAR Channel2,5 %2,0 %1 421 00029 %
National Geographic Channel2,5 %1,4 %1 280 00026 %
Disney Finland5,1 %3,4 %1 930 00039 %
Music TV0,3 %0,1 %227 0005 %
AlfaTV0,9 %1,7 %991 00020 %
Muut3,3 %2,4 %1 090 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 123 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.