Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
Viikot: 1-52/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 238 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %27,2 %1 713 00065 %
Yle TV218,3 %17,0 %1 805 00069 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,0 %1 164 00044 %
Yle yhteensä49,6 %47,2 %2 031 00078 %
MTV313,7 %18,4 %1 736 00066 %
Sub4,1 %4,5 %1 310 00050 %
AVA1,7 %1,6 %814 00031 %
C More Total1,3 %1,7 %407 00016 %
MTV yhteensä20,7 %26,3 %1 910 00073 %
Nelonen5,7 %6,0 %1 464 00056 %
Jim2,6 %2,2 %998 00038 %
Liv1,1 %1,1 %852 00033 %
Hero0,8 %1,2 %654 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %10,4 %1 674 00064 %
TV54,0 %4,6 %1 168 00045 %
Kutonen2,9 %2,3 %879 00034 %
Frii1,4 %1,3 %679 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %31 0001 %
TLC1,1 %0,8 %575 00022 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,3 %1 437 00055 %
STAR Channel2,2 %1,7 %800 00031 %
National Geographic Channel3,8 %2,4 %819 00031 %
Disney Finland5,9 %4,0 %1 132 00043 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %9 0000 %
Muut4,2 %3,6 %780 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 238 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.