Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
Viikot: 1-52/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 201 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,5 %37,2 %1 186 00095 %
Yle TV213,9 %10,9 %1 093 00088 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,9 %968 00078 %
Yle yhteensä56,7 %52,0 %1 195 00096 %
MTV316,7 %22,6 %1 148 00092 %
Sub2,3 %2,8 %830 00066 %
AVA2,4 %2,2 %683 00055 %
C More Total0,6 %0,9 %195 00016 %
MTV yhteensä22,0 %28,4 %1 165 00093 %
Nelonen4,8 %5,6 %976 00078 %
Jim2,1 %1,5 %675 00054 %
Liv1,0 %0,9 %632 00051 %
Hero0,7 %1,0 %495 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,6 %9,0 %1 040 00083 %
TV52,6 %2,6 %761 00061 %
Kutonen1,3 %0,9 %525 00042 %
Frii1,9 %2,0 %561 00045 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0001 %
TLC1,6 %1,3 %451 00036 %
Warner Bros. Discovery7,6 %6,8 %888 00071 %
STAR Channel0,8 %0,5 %449 00036 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %539 00043 %
Disney Finland3,3 %2,2 %673 00054 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %10 0001 %
Muut2,0 %2,0 %373 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 201 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.