Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
Viikot: 1-52/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 311 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,3 %25,5 %1 188 00086 %
Yle TV214,2 %13,7 %1 089 00079 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,3 %845 00061 %
Yle yhteensä43,5 %42,5 %1 255 00091 %
MTV315,0 %19,2 %1 153 00083 %
Sub4,0 %4,3 %860 00062 %
AVA2,7 %2,9 %659 00048 %
C More Total0,8 %0,8 %231 00017 %
MTV yhteensä22,4 %27,4 %1 213 00088 %
Nelonen6,8 %7,7 %1 001 00072 %
Jim2,4 %2,0 %713 00052 %
Liv1,8 %1,6 %646 00047 %
Hero1,1 %1,5 %487 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %12,8 %1 121 00081 %
TV54,5 %4,6 %825 00060 %
Kutonen2,7 %2,1 %602 00044 %
Frii2,1 %1,8 %541 00039 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %25 0002 %
TLC1,7 %1,5 %445 00032 %
Warner Bros. Discovery11,6 %10,4 %1 001 00072 %
STAR Channel2,0 %1,4 %492 00036 %
National Geographic Channel3,6 %2,2 %556 00040 %
Disney Finland5,6 %3,6 %726 00053 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %4 0000 %
Muut5,0 %3,5 %474 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 311 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.