Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
Viikot: 45-48/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 108 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %24,6 %1 668 00069 %
Yle TV29,7 %6,6 %1 527 00063 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,2 %1 148 00048 %
Yle yhteensä40,5 %34,4 %1 838 00076 %
MTV315,8 %20,8 %1 702 00070 %
Sub3,6 %3,8 %1 254 00052 %
AVA1,5 %1,4 %851 00035 %
C More Total2,4 %2,0 %404 00017 %
MTV yhteensä23,3 %28,0 %1 868 00077 %
Nelonen8,7 %12,5 %1 585 00066 %
Jim3,1 %2,6 %1 090 00045 %
Liv1,2 %1,3 %893 00037 %
Hero1,2 %1,5 %725 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %18,0 %1 746 00072 %
TV53,4 %3,8 %1 184 00049 %
Kutonen3,7 %3,4 %1 017 00042 %
Frii1,4 %1,5 %650 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %58 0002 %
TLC0,9 %0,8 %558 00023 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,9 %1 464 00061 %
STAR Channel3,1 %2,6 %848 00035 %
National Geographic Channel3,6 %2,4 %851 00035 %
Disney Finland6,7 %5,0 %1 161 00048 %
Paramount Network0,4 %0,3 %251 00010 %
AlfaTV0,6 %0,8 %546 00023 %
Muut4,8 %4,6 %682 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 108 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.