Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
Viikot: 1-48/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 573 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %25,3 %3 533 00067 %
Yle TV29,8 %7,4 %3 283 00062 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,3 %2 288 00043 %
Yle yhteensä43,0 %36,0 %4 023 00076 %
MTV317,5 %23,6 %3 681 00070 %
Sub3,4 %3,6 %2 503 00047 %
AVA2,0 %1,9 %1 789 00034 %
C More Total1,1 %0,8 %528 00010 %
MTV yhteensä24,0 %29,9 %4 004 00076 %
Nelonen8,2 %11,2 %3 286 00062 %
Jim2,6 %2,5 %2 017 00038 %
Liv2,0 %2,0 %1 925 00036 %
Hero1,1 %1,4 %1 357 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %17,0 %3 674 00070 %
TV52,7 %2,8 %2 210 00042 %
Kutonen2,3 %2,1 %1 742 00033 %
Frii1,9 %1,9 %1 340 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %119 0002 %
TLC2,1 %2,0 %1 329 00025 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,3 %2 955 00056 %
STAR Channel2,6 %2,3 %1 644 00031 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 469 00028 %
Disney Finland5,2 %4,2 %2 221 00042 %
Paramount Network0,4 %0,3 %412 0008 %
AlfaTV0,6 %0,8 %991 00019 %
Muut3,3 %2,7 %1 181 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 573 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.