Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
Viikot: 1-48/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 202 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,2 %10,9 %774 00055 %
Yle TV210,6 %7,4 %760 00054 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,6 %374 00027 %
Yle yhteensä24,5 %19,9 %979 00070 %
MTV317,8 %23,1 %892 00064 %
Sub6,1 %6,1 %647 00046 %
AVA2,8 %2,7 %406 00029 %
C More Total1,3 %0,9 %128 0009 %
MTV yhteensä27,9 %32,8 %1 019 00073 %
Nelonen11,8 %15,8 %829 00059 %
Jim4,2 %4,3 %512 00037 %
Liv2,9 %2,8 %452 00032 %
Hero1,3 %1,5 %277 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,3 %24,4 %965 00069 %
TV53,7 %3,6 %528 00038 %
Kutonen3,6 %3,3 %431 00031 %
Frii1,8 %1,3 %256 00018 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %37 0003 %
TLC2,8 %2,6 %311 00022 %
Warner Bros. Discovery12,7 %11,4 %769 00055 %
STAR Channel5,6 %4,5 %436 00031 %
National Geographic Channel3,1 %1,9 %321 00023 %
Disney Finland8,7 %6,4 %570 00041 %
Paramount Network0,7 %0,6 %123 0009 %
AlfaTV0,2 %0,2 %112 0008 %
Muut5,3 %4,4 %375 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 202 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.