Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
Viikot: 1-8/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 320 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,7 %26,3 %1 199 00087 %
Yle TV215,3 %7,7 %1 100 00080 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,7 %839 00061 %
Yle yhteensä42,0 %36,7 %1 261 00091 %
MTV314,0 %19,8 %1 165 00084 %
Sub3,7 %4,4 %830 00060 %
AVA2,6 %2,8 %694 00050 %
C More Total1,0 %0,9 %215 00016 %
MTV yhteensä21,3 %27,9 %1 220 00088 %
Nelonen6,7 %9,1 %1 039 00075 %
Jim2,7 %3,0 %717 00052 %
Liv1,8 %1,9 %687 00050 %
Hero1,3 %1,8 %538 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %15,8 %1 142 00083 %
TV56,2 %3,9 %917 00066 %
Kutonen2,9 %2,7 %657 00048 %
Frii1,9 %1,7 %533 00039 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %31 0002 %
TLC2,1 %2,3 %456 00033 %
Warner Bros. Discovery13,8 %11,1 %1 058 00077 %
STAR Channel2,1 %1,7 %504 00036 %
National Geographic Channel2,7 %2,2 %561 00041 %
Disney Finland4,8 %3,9 %730 00053 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,7 %0,9 %486 00035 %
Muut5,3 %4,2 %443 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 320 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.