Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 958 000
Viikot: 1-8/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 311 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %28,6 %3 482 00070 %
Yle TV217,0 %7,8 %3 287 00066 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %2 292 00046 %
Yle yhteensä47,0 %39,2 %3 882 00078 %
MTV315,2 %21,8 %3 406 00069 %
Sub3,0 %3,7 %2 358 00048 %
AVA2,1 %2,2 %1 814 00037 %
C More Total1,0 %1,0 %555 00011 %
MTV yhteensä21,4 %28,7 %3 722 00075 %
Nelonen5,8 %8,4 %3 058 00062 %
Jim2,2 %2,4 %1 976 00040 %
Liv1,7 %1,9 %1 924 00039 %
Hero1,0 %1,5 %1 362 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %14,1 %3 442 00069 %
TV55,4 %3,3 %2 551 00051 %
Kutonen2,2 %2,1 %1 717 00035 %
Frii1,7 %1,7 %1 371 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %54 0001 %
TLC2,2 %2,3 %1 330 00027 %
Warner Bros. Discovery11,9 %9,6 %3 083 00062 %
STAR Channel2,1 %2,0 %1 481 00030 %
National Geographic Channel2,4 %2,0 %1 410 00028 %
Disney Finland4,5 %3,9 %2 069 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,7 %1 414 00029 %
Muut3,7 %3,3 %1 329 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 311 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.