Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
Viikot: 1-13/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 213 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,9 %26,1 %1 099 00080 %
Yle TV213,8 %7,7 %999 00072 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,9 %761 00055 %
Yle yhteensä41,8 %36,7 %1 157 00084 %
MTV314,9 %20,4 %1 066 00077 %
Sub3,7 %4,3 %758 00055 %
AVA2,5 %2,7 %633 00046 %
C More Total1,1 %1,1 %201 00015 %
MTV yhteensä22,2 %28,4 %1 120 00081 %
Nelonen6,9 %9,6 %951 00069 %
Jim2,6 %2,9 %652 00047 %
Liv1,8 %1,9 %625 00045 %
Hero1,3 %1,7 %489 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %16,1 %1 045 00076 %
TV55,1 %3,5 %794 00057 %
Kutonen2,8 %2,6 %594 00043 %
Frii1,9 %1,7 %481 00035 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %29 0002 %
TLC2,1 %2,1 %408 00030 %
Warner Bros. Discovery12,5 %10,3 %941 00068 %
STAR Channel2,1 %1,7 %464 00034 %
National Geographic Channel2,7 %2,1 %512 00037 %
Disney Finland4,8 %3,8 %670 00049 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %0,9 %452 00033 %
Muut5,7 %4,5 %416 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 213 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.