Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
Viikot: 1-30/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 307 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,4 %23,1 %1 172 00084 %
Yle TV213,6 %10,6 %1 064 00077 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,0 %810 00058 %
Yle yhteensä41,3 %36,7 %1 248 00090 %
MTV316,4 %21,9 %1 165 00084 %
Sub3,6 %4,0 %816 00059 %
AVA2,2 %2,1 %624 00045 %
C More Total1,3 %1,2 %181 00013 %
MTV yhteensä23,5 %29,2 %1 219 00088 %
Nelonen8,0 %10,8 %999 00072 %
Jim2,7 %2,6 %663 00048 %
Liv2,2 %2,4 %663 00048 %
Hero1,3 %1,6 %529 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %17,3 %1 120 00081 %
TV53,2 %2,8 %767 00055 %
Kutonen3,2 %2,5 %640 00046 %
Frii2,0 %1,8 %498 00036 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %34 0002 %
TLC1,7 %1,4 %416 00030 %
Warner Bros. Discovery10,5 %8,9 %979 00070 %
STAR Channel2,5 %2,1 %511 00037 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %535 00039 %
Disney Finland5,3 %4,0 %722 00052 %
Paramount Network0,3 %0,2 %145 00010 %
AlfaTV0,5 %0,6 %352 00025 %
Muut4,6 %3,5 %343 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 307 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.