Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
Viikot: 1-25/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 325 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,6 %23,2 %1 196 00086 %
Yle TV213,1 %10,1 %1 079 00078 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,0 %834 00060 %
Yle yhteensä41,0 %36,3 %1 265 00091 %
MTV316,7 %22,2 %1 193 00086 %
Sub3,6 %3,9 %840 00060 %
AVA2,2 %2,1 %648 00047 %
C More Total1,3 %1,2 %192 00014 %
MTV yhteensä23,8 %29,5 %1 244 00089 %
Nelonen8,1 %11,0 %1 028 00074 %
Jim2,8 %2,6 %686 00049 %
Liv2,2 %2,4 %680 00049 %
Hero1,3 %1,6 %546 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %17,5 %1 145 00082 %
TV53,0 %2,7 %784 00056 %
Kutonen3,2 %2,6 %665 00048 %
Frii2,0 %1,8 %518 00037 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %34 0002 %
TLC1,7 %1,4 %428 00031 %
Warner Bros. Discovery10,4 %8,8 %997 00072 %
STAR Channel2,4 %2,0 %527 00038 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %557 00040 %
Disney Finland5,3 %3,9 %744 00054 %
Paramount Network0,3 %0,2 %150 00011 %
AlfaTV0,5 %0,6 %360 00026 %
Muut4,7 %3,6 %359 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 325 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.