Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
Viikot: 1-25/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 219 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,0 %10,8 %761 00054 %
Yle TV215,3 %10,9 %768 00055 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,6 %379 00027 %
Yle yhteensä28,9 %23,3 %990 00070 %
MTV317,8 %22,8 %879 00063 %
Sub5,8 %5,7 %609 00043 %
AVA2,0 %2,2 %359 00026 %
C More Total2,0 %2,2 %147 00010 %
MTV yhteensä27,7 %33,0 %1 013 00072 %
Nelonen10,4 %14,0 %793 00056 %
Jim3,6 %3,5 %462 00033 %
Liv2,6 %2,7 %419 00030 %
Hero1,1 %1,4 %270 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,8 %21,6 %933 00066 %
TV53,5 %3,2 %486 00035 %
Kutonen3,5 %3,2 %408 00029 %
Frii1,6 %1,4 %215 00015 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %17 0001 %
TLC2,0 %1,7 %256 00018 %
Warner Bros. Discovery11,2 %10,1 %719 00051 %
STAR Channel5,1 %4,3 %389 00028 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %295 00021 %
Disney Finland8,1 %6,2 %520 00037 %
Paramount Network0,8 %0,7 %135 00010 %
AlfaTV0,2 %0,2 %114 0008 %
Muut5,8 %5,5 %360 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 219 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.