Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
Viikot: 1-47/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 184 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,8 %31,6 %1 163 00095 %
Yle TV212,8 %9,5 %1 049 00086 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,5 %902 00074 %
Yle yhteensä52,4 %44,6 %1 174 00096 %
MTV319,4 %26,2 %1 118 00091 %
Sub1,8 %2,3 %710 00058 %
AVA1,7 %1,5 %608 00050 %
C More Total1,2 %1,1 %175 00014 %
MTV yhteensä24,0 %31,2 %1 141 00093 %
Nelonen5,7 %7,9 %943 00077 %
Jim1,9 %1,6 %636 00052 %
Liv1,4 %1,5 %641 00052 %
Hero0,7 %0,9 %459 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %11,9 %1 016 00083 %
TV51,8 %1,7 %684 00056 %
Kutonen1,5 %1,1 %495 00040 %
Frii1,7 %1,9 %465 00038 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %15 0001 %
TLC1,7 %1,2 %431 00035 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,2 %838 00069 %
STAR Channel1,1 %1,1 %441 00036 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %474 00039 %
Disney Finland3,4 %2,6 %631 00052 %
Paramount Network0,2 %0,1 %101 0008 %
AlfaTV1,4 %1,9 %591 00048 %
Muut1,8 %1,8 %276 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 184 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.