Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Kvinnor 10–24 år
Befolkning: 464 000
KanavaÅr 2013År 2012
Yle TV114 %16 %
Yle TV218 %20 %
Yle Teema4 %5 %
Yle Fem3 %4 %
Yle Totalt27 %30 %
MTV328 %32 %
Sub19 %23 %
AVA10 %7 %
C More Total5 %6 %
MTV totalt39 %43 %
Nelonen23 %27 %
Jim12 %12 %
Liv15 %14 %
Nelonen betalkanaler1 %1 %
Nelonen Media totalt33 %35 %
TV512 %12 %
Kutonen6 %7 %
SBS TV Total-16 %
The Discovery Channel1 %2 %
Warner Bros. Discovery16 %-
STAR Channel11 %8 %
Music TV6 %6 %
Övriga5 %8 %
Totalt53 %56 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.