Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
Viikot: 14-17/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 316 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %24,6 %1 685 00062 %
Yle TV28,0 %5,8 %1 592 00058 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,0 %1 031 00038 %
Yle yhteensä38,7 %33,3 %1 974 00072 %
MTV322,1 %24,5 %1 805 00066 %
Sub2,7 %2,8 %1 082 00040 %
AVA2,8 %2,7 %914 00034 %
C More Total1,7 %1,6 %467 00017 %
MTV yhteensä29,2 %31,6 %1 989 00073 %
Nelonen10,6 %15,0 %1 606 00059 %
Jim2,4 %2,6 %906 00033 %
Liv2,3 %2,2 %939 00034 %
Hero0,8 %1,1 %510 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %20,8 %1 819 00067 %
TV54,0 %3,9 %1 114 00041 %
Kutonen1,3 %1,3 %681 00025 %
Frii2,6 %2,3 %569 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %26 0001 %
TLC2,6 %2,1 %623 00023 %
Warner Bros. Discovery10,7 %9,7 %1 452 00053 %
STAR Channel1,7 %1,7 %607 00022 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %537 00020 %
Disney Finland3,1 %2,7 %878 00032 %
Muut3,0 %2,8 %753 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 316 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.