Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
Viikot: 1-17/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 496 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %27,1 %3 416 00063 %
Yle TV212,4 %7,8 %3 243 00060 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,8 %2 055 00038 %
Yle yhteensä43,4 %37,7 %3 942 00073 %
MTV318,9 %22,9 %3 498 00065 %
Sub3,8 %4,0 %2 294 00043 %
AVA2,4 %2,5 %1 678 00031 %
C More Total1,9 %2,0 %894 00017 %
MTV yhteensä27,0 %31,4 %3 848 00071 %
Nelonen7,5 %10,5 %3 045 00056 %
Jim2,3 %2,3 %1 799 00033 %
Liv1,7 %1,8 %1 736 00032 %
Hero0,7 %1,0 %1 037 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %15,6 %3 459 00064 %
TV53,8 %3,8 %2 197 00041 %
Kutonen2,1 %1,8 %1 522 00028 %
Frii2,1 %1,7 %1 136 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %64 0001 %
TLC1,8 %1,6 %1 119 00021 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,3 %2 785 00052 %
STAR Channel2,1 %2,1 %1 302 00024 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 281 00024 %
Disney Finland4,4 %3,6 %1 908 00035 %
Muut3,9 %3,7 %1 575 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 496 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.