Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
Viikot: 14-17/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 446 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %24,2 %3 249 00060 %
Yle TV28,4 %6,2 %3 092 00057 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,9 %1 943 00036 %
Yle yhteensä38,4 %33,3 %3 794 00070 %
MTV319,3 %22,1 %3 425 00064 %
Sub3,8 %3,8 %2 255 00042 %
AVA2,4 %2,4 %1 697 00031 %
C More Total2,4 %2,6 %974 00018 %
MTV yhteensä27,9 %30,9 %3 793 00070 %
Nelonen9,5 %13,2 %3 047 00057 %
Jim2,8 %2,9 %1 910 00035 %
Liv1,8 %1,9 %1 744 00032 %
Hero0,8 %1,2 %1 024 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %19,2 %3 467 00064 %
TV54,8 %5,2 %2 310 00043 %
Kutonen2,4 %2,1 %1 561 00029 %
Frii2,3 %1,9 %1 137 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %64 0001 %
TLC1,7 %1,3 %1 105 00020 %
Warner Bros. Discovery11,5 %10,8 %2 881 00053 %
STAR Channel2,2 %2,1 %1 308 00024 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 257 00023 %
Disney Finland4,6 %3,7 %1 900 00035 %
Muut3,9 %3,7 %1 609 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 446 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.