Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
Viikot: 14-17/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 130 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %23,9 %1 564 00059 %
Yle TV28,7 %6,7 %1 500 00056 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %912 00034 %
Yle yhteensä38,0 %33,2 %1 820 00068 %
MTV316,3 %19,4 %1 619 00061 %
Sub4,9 %5,0 %1 173 00044 %
AVA2,1 %2,0 %783 00029 %
C More Total3,1 %3,7 %507 00019 %
MTV yhteensä26,4 %30,1 %1 804 00068 %
Nelonen8,3 %11,3 %1 441 00054 %
Jim3,3 %3,3 %1 004 00038 %
Liv1,3 %1,6 %805 00030 %
Hero0,8 %1,2 %514 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %17,4 %1 648 00062 %
TV55,6 %6,6 %1 195 00045 %
Kutonen3,5 %3,0 %880 00033 %
Frii1,9 %1,4 %567 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %39 0001 %
TLC0,7 %0,5 %482 00018 %
Warner Bros. Discovery12,5 %12,1 %1 429 00054 %
STAR Channel2,7 %2,6 %701 00026 %
National Geographic Channel3,5 %2,2 %720 00027 %
Disney Finland6,1 %4,8 %1 022 00038 %
Muut4,8 %4,8 %855 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 130 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.