Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2023
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 376 000
Viikot: 1-52/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 273 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,6 %24,1 %1 115 00081 %
Yle TV211,2 %9,3 %990 00072 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %706 00051 %
Yle yhteensä38,8 %36,1 %1 192 00087 %
MTV318,8 %22,5 %1 105 00080 %
Sub4,6 %5,1 %768 00056 %
AVA3,1 %3,3 %592 00043 %
C More Total1,3 %1,1 %221 00016 %
MTV yhteensä27,8 %32,0 %1 173 00085 %
Nelonen7,6 %9,9 %948 00069 %
Jim2,2 %1,9 %598 00043 %
Liv1,8 %1,8 %586 00043 %
Hero1,2 %1,6 %432 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %15,3 %1 066 00077 %
TV54,0 %3,6 %739 00054 %
Kutonen2,9 %2,5 %587 00043 %
Frii2,3 %2,0 %450 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %26 0002 %
TLC1,6 %1,4 %386 00028 %
Warner Bros. Discovery11,4 %9,9 %929 00067 %
STAR Channel2,0 %1,8 %456 00033 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %489 00036 %
Disney Finland5,3 %3,9 %673 00049 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,4 %3,2 %386 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 273 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.