Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittainen keskimääräinen päivätavoittavuus kanavittain
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Väestö: 964 000
KanavaVuosi 2010Vuosi 2009
Yle TV117 %18 %
Yle TV223 %24 %
Yle Teema6 %6 %
Yle Fem5 %5 %
Yle yhteensä32 %33 %
MTV334 %35 %
Sub26 %28 %
C More Total5 %6 %
MTV yhteensä43 %44 %
Nelonen28 %30 %
Jim15 %14 %
Liv10 %-
4 Sport (ent. Urheilukanava)4 %6 %
Nelosen maksukanavat1 %1 %
Nelonen Media yhteensä35 %36 %
The Voice/TV Viisi13 %12 %
The Discovery Channel2 %3 %
STAR Channel3 %-
Music TV6 %6 %
Muut9 %12 %
Yhteensä54 %55 %

JIM aloitti toimintansa 26.2.2007.

Nelonen Media sisältää Urheilukanavan 1.9.2007 alkaen.

Nelonen maksukanavat sisältää Urheilu+kanavan 1.6.2007 alkaen ja KinoTV:n 1.9.2007 alkaen.

YLE24 muuttui YLE Extraksi 27.4.20007

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen päivätavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi keskimäärin päivän aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.