Katseluosuudet ja tavoittavuudet
Edellinen vuosi | Seuraava vuosi |
Vuosittainen keskimääräinen päivätavoittavuus kanavittain
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Väestö: 693 000
| ||
Kanava | Vuosi 2007 | Vuosi 2006 |
---|---|---|
Yle TV1 | 47 % | - |
Yle TV2 | 43 % | - |
Yle Teema | 13 % | - |
YLE Extra | 10 % | - |
Yle Fem | 9 % | - |
Yle yhteensä | 59 % | - |
MTV3 | 55 % | - |
Sub | 36 % | - |
C More Total | 9 % | - |
MTV yhteensä | 61 % | - |
Nelonen | 44 % | - |
Jim | 15 % | - |
4 Sport (ent. Urheilukanava) | 12 % | - |
Nelosen maksukanavat | 3 % | - |
Nelonen Media yhteensä | 48 % | - |
The Voice/TV Viisi | 10 % | - |
The Discovery Channel | - | - |
Muut (sis. Discovery) | 37 % | - |
Music TV | 9 % | - |
Yhteensä | 72 % | - |
JIM aloitti toimintansa 26.2.2007.
Nelonen Media sisältää Urheilukanavan 1.9.2007 alkaen.
Nelonen maksukanavat sisältää Urheilu+kanavan 1.6.2007 alkaen ja KinoTV:n 1.9.2007 alkaen.
YLE24 muuttui YLE Extraksi 27.4.20007
Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.
- Kohderyhmä
- Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
- Väestö
- Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
- TV:n keskimääräinen päivätavoittavuus (prosenttia)
- Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi keskimäärin päivän aikana.
Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus
Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.
Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.