Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2023
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 455 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 049 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,2 %28,1 %1 690 00069 %
Yle TV219,9 %11,9 %1 557 00063 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %998 00041 %
Yle yhteensä49,0 %42,7 %1 844 00075 %
MTV315,2 %21,0 %1 575 00064 %
Sub4,1 %4,5 %1 208 00049 %
AVA1,7 %1,7 %754 00031 %
C More Total2,0 %2,4 %404 00016 %
MTV yhteensä22,9 %29,6 %1 751 00071 %
Nelonen6,0 %8,1 %1 469 00060 %
Jim1,8 %1,7 %931 00038 %
Liv1,0 %1,2 %817 00033 %
Hero0,9 %1,3 %648 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %12,3 %1 625 00066 %
TV52,5 %2,5 %1 008 00041 %
Kutonen2,6 %2,2 %895 00036 %
Frii1,6 %1,5 %651 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %35 0001 %
TLC1,3 %1,2 %538 00022 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,1 %1 308 00053 %
STAR Channel2,1 %1,8 %719 00029 %
National Geographic Channel3,5 %2,3 %760 00031 %
Disney Finland5,6 %4,1 %1 027 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut5,0 %4,5 %722 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 049 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.