Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 241 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 42 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,9 %32,9 %1 228 00097 %
Yle TV220,7 %10,8 %1 168 00092 %
Yle Teema&Fem3,8 %4,2 %941 00074 %
Yle yhteensä56,5 %47,9 %1 237 00097 %
MTV319,1 %25,9 %1 189 00093 %
Sub2,1 %2,4 %798 00063 %
AVA2,1 %2,1 %654 00051 %
C More Total1,0 %0,9 %244 00019 %
MTV yhteensä24,3 %31,3 %1 197 00094 %
Nelonen5,5 %8,0 %1 059 00083 %
Jim1,2 %0,9 %675 00053 %
Liv0,9 %1,1 %670 00053 %
Hero0,6 %0,8 %481 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,2 %10,8 %1 112 00087 %
TV51,6 %1,7 %729 00057 %
Kutonen1,2 %1,0 %550 00043 %
Frii1,6 %1,8 %564 00044 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %2 0000 %
TLC1,8 %1,8 %464 00036 %
Warner Bros. Discovery6,5 %6,5 %898 00071 %
STAR Channel0,8 %0,6 %492 00039 %
National Geographic Channel2,1 %1,2 %496 00039 %
Disney Finland2,9 %1,8 %690 00054 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,2 %2,1 %399 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 241 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.