Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2023
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 631 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 191 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,0 %29,5 %1 708 00065 %
Yle TV210,6 %6,3 %1 700 00065 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,9 %1 052 00040 %
Yle yhteensä44,3 %38,7 %1 958 00074 %
MTV315,0 %18,8 %1 604 00061 %
Sub6,4 %6,8 %1 276 00048 %
AVA1,8 %2,3 %743 00028 %
C More Total1,6 %2,5 %403 00015 %
MTV yhteensä24,9 %30,3 %1 831 00070 %
Nelonen6,2 %7,6 %1 481 00056 %
Jim2,9 %2,6 %915 00035 %
Liv1,2 %1,2 %802 00030 %
Hero1,2 %2,0 %644 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %13,4 %1 645 00063 %
TV53,0 %3,1 %1 094 00042 %
Kutonen2,8 %2,5 %864 00033 %
Frii1,8 %1,9 %603 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %55 0002 %
TLC0,8 %0,7 %502 00019 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,4 %1 392 00053 %
STAR Channel2,8 %3,1 %805 00031 %
National Geographic Channel4,2 %3,0 %789 00030 %
Disney Finland7,0 %6,1 %1 128 00043 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,4 %4,7 %687 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 191 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.