Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 227 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,4 %38,3 %1 194 00094 %
Yle TV28,0 %5,7 %1 071 00084 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,6 %936 00074 %
Yle yhteensä52,3 %47,6 %1 206 00095 %
MTV319,6 %24,1 %1 175 00092 %
Sub2,9 %2,6 %742 00058 %
AVA2,3 %2,5 %650 00051 %
C More Total0,8 %1,0 %225 00018 %
MTV yhteensä25,5 %30,2 %1 192 00094 %
Nelonen5,1 %6,4 %1 028 00081 %
Jim2,4 %1,6 %611 00048 %
Liv1,3 %1,4 %653 00051 %
Hero1,1 %1,9 %503 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %11,3 %1 103 00087 %
TV51,9 %1,6 %740 00058 %
Kutonen1,2 %1,0 %524 00041 %
Frii1,6 %1,5 %457 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %12 0001 %
TLC1,3 %1,4 %380 00030 %
Warner Bros. Discovery6,1 %5,6 %870 00068 %
STAR Channel1,1 %1,0 %444 00035 %
National Geographic Channel2,9 %2,2 %530 00042 %
Disney Finland4,1 %3,2 %677 00053 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,4 %2,6 %319 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 227 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.