Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2023
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 697 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %24,5 %1 634 00061 %
Yle TV26,5 %5,7 %1 569 00058 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,6 %959 00036 %
Yle yhteensä36,3 %32,8 %1 924 00071 %
MTV328,3 %32,1 %1 887 00070 %
Sub2,9 %2,9 %1 102 00041 %
AVA3,5 %3,1 %1 007 00037 %
C More Total1,0 %1,0 %359 00013 %
MTV yhteensä35,7 %39,1 %2 036 00075 %
Nelonen9,3 %12,0 %1 615 00060 %
Jim1,9 %1,5 %808 00030 %
Liv2,0 %1,9 %889 00033 %
Hero0,9 %1,2 %534 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %16,6 %1 786 00066 %
TV52,7 %2,3 %968 00036 %
Kutonen0,9 %0,9 %602 00022 %
Frii2,4 %1,6 %597 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %32 0001 %
TLC2,8 %2,2 %645 00024 %
Warner Bros. Discovery8,8 %7,1 %1 305 00048 %
STAR Channel1,7 %1,7 %645 00024 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %492 00018 %
Disney Finland3,1 %2,7 %878 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,5 %2,3 %643 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 281 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.