Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2023
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 455 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 976 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %26,4 %1 487 00061 %
Yle TV28,0 %7,7 %1 428 00058 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,3 %929 00038 %
Yle yhteensä39,0 %36,5 %1 714 00070 %
MTV320,0 %23,5 %1 582 00064 %
Sub5,6 %6,4 %1 160 00047 %
AVA2,3 %2,2 %787 00032 %
C More Total2,2 %2,6 %477 00019 %
MTV yhteensä30,1 %34,7 %1 740 00071 %
Nelonen7,5 %9,7 %1 412 00058 %
Jim2,6 %2,2 %886 00036 %
Liv1,1 %1,0 %746 00030 %
Hero1,1 %1,8 %579 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %14,6 %1 584 00065 %
TV53,2 %3,4 %1 043 00043 %
Kutonen3,5 %2,6 %853 00035 %
Frii1,4 %1,2 %570 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %30 0001 %
TLC1,0 %0,8 %557 00023 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,2 %1 318 00054 %
STAR Channel2,2 %1,6 %712 00029 %
National Geographic Channel3,5 %1,9 %701 00029 %
Disney Finland5,7 %3,6 %995 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,5 %4,1 %673 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 976 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.