Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 232 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,5 %33,6 %1 198 00094 %
Yle TV213,8 %9,7 %1 005 00079 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,9 %877 00069 %
Yle yhteensä50,1 %46,2 %1 220 00096 %
MTV320,9 %26,3 %1 156 00091 %
Sub2,5 %2,5 %735 00058 %
AVA2,6 %2,6 %633 00050 %
C More Total2,4 %0,9 %277 00022 %
MTV yhteensä28,5 %32,2 %1 173 00092 %
Nelonen5,6 %6,8 %929 00073 %
Jim2,0 %1,8 %608 00048 %
Liv1,2 %1,4 %579 00046 %
Hero0,5 %0,8 %372 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %10,9 %992 00078 %
TV52,0 %2,1 %685 00054 %
Kutonen1,6 %1,0 %494 00039 %
Frii1,7 %1,6 %493 00039 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %19 0002 %
TLC1,9 %1,8 %432 00034 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,7 %861 00068 %
STAR Channel1,1 %1,1 %433 00034 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %467 00037 %
Disney Finland2,9 %2,4 %637 00050 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,0 %1,7 %363 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 232 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.