Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 045 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 74 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,8 %13,0 %604 00043 %
Yle TV217,1 %11,1 %650 00046 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,5 %251 00018 %
Yle yhteensä29,5 %25,6 %816 00058 %
MTV316,7 %20,8 %645 00046 %
Sub8,3 %8,7 %505 00036 %
AVA2,5 %2,4 %218 00015 %
C More Total2,9 %1,1 %138 00010 %
MTV yhteensä30,3 %33,0 %805 00057 %
Nelonen9,7 %11,9 %567 00040 %
Jim2,8 %2,4 %303 00021 %
Liv4,5 %5,3 %309 00022 %
Hero1,6 %2,4 %204 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,6 %22,0 %714 00050 %
TV53,9 %4,2 %369 00026 %
Kutonen2,8 %2,9 %260 00018 %
Frii2,3 %2,0 %180 00013 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %2 0000 %
TLC3,6 %3,4 %209 00015 %
Warner Bros. Discovery12,6 %12,6 %540 00038 %
STAR Channel4,6 %3,8 %297 00021 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %179 00013 %
Disney Finland6,7 %5,3 %365 00026 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,6 %1,7 %294 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 045 00074 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.