Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2023
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 529 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 008 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %25,2 %1 499 00059 %
Yle TV216,1 %15,6 %1 398 00055 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,7 %946 00037 %
Yle yhteensä46,5 %44,6 %1 753 00069 %
MTV320,1 %23,0 %1 556 00062 %
Sub3,6 %3,7 %989 00039 %
AVA3,6 %3,5 %749 00030 %
C More Total0,7 %0,2 %209 0008 %
MTV yhteensä27,9 %30,4 %1 741 00069 %
Nelonen5,5 %6,6 %1 182 00047 %
Jim1,8 %1,4 %621 00025 %
Liv2,3 %2,4 %767 00030 %
Hero1,3 %2,1 %541 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %12,5 %1 396 00055 %
TV52,6 %2,2 %827 00033 %
Kutonen0,9 %0,6 %560 00022 %
Frii2,7 %2,5 %549 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %20 0001 %
TLC2,7 %2,3 %584 00023 %
Warner Bros. Discovery9,0 %7,6 %1 179 00047 %
STAR Channel1,6 %1,4 %579 00023 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %486 00019 %
Disney Finland3,2 %2,6 %809 00032 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,6 %2,2 %477 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 008 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.