Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2023
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 984 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 870 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %24,3 %2 915 00059 %
Yle TV219,9 %17,8 %2 820 00057 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,8 %1 900 00038 %
Yle yhteensä48,5 %46,0 %3 418 00069 %
MTV317,4 %21,0 %2 938 00059 %
Sub4,3 %4,6 %2 065 00041 %
AVA2,7 %2,6 %1 400 00028 %
C More Total0,8 %0,2 %481 00010 %
MTV yhteensä25,1 %28,4 %3 301 00066 %
Nelonen6,0 %7,3 %2 384 00048 %
Jim2,2 %1,8 %1 375 00028 %
Liv1,6 %1,7 %1 443 00029 %
Hero1,1 %1,8 %1 044 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %12,6 %2 768 00056 %
TV52,8 %2,6 %1 763 00035 %
Kutonen1,8 %1,3 %1 339 00027 %
Frii2,2 %2,0 %1 122 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %55 0001 %
TLC1,7 %1,5 %1 089 00022 %
Warner Bros. Discovery8,6 %7,5 %2 371 00048 %
STAR Channel2,1 %1,7 %1 222 00025 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %1 151 00023 %
Disney Finland4,4 %3,3 %1 736 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,8 %2,1 %1 093 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 870 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.