Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 248 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,4 %23,8 %1 072 00076 %
Yle TV26,1 %4,3 %652 00046 %
Yle Teema&Fem0,9 %1,2 %250 00018 %
Yle yhteensä38,3 %29,2 %1 114 00079 %
MTV322,2 %28,9 %878 00062 %
Sub4,7 %5,4 %458 00032 %
AVA1,8 %1,4 %265 00019 %
C More Total3,1 %3,6 %159 00011 %
MTV yhteensä31,8 %39,3 %987 00070 %
Nelonen5,1 %7,3 %543 00038 %
Jim2,1 %2,1 %334 00024 %
Liv2,1 %1,8 %272 00019 %
Hero0,5 %0,8 %153 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %12,0 %716 00051 %
TV54,2 %4,7 %482 00034 %
Kutonen2,4 %2,8 %293 00021 %
Frii1,5 %1,4 %215 00015 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0000 %
TLC3,2 %2,7 %203 00014 %
Warner Bros. Discovery11,4 %11,6 %616 00044 %
STAR Channel4,0 %3,2 %322 00023 %
National Geographic Channel1,6 %1,4 %197 00014 %
Disney Finland5,5 %4,7 %387 00027 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,3 %3,3 %359 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 248 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.