Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2023
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 984 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 398 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,0 %30,4 %3 967 00080 %
Yle TV27,7 %8,3 %2 846 00057 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,5 %1 685 00034 %
Yle yhteensä46,3 %41,2 %4 084 00082 %
MTV322,1 %26,3 %3 599 00072 %
Sub3,1 %3,4 %2 010 00040 %
AVA2,2 %2,3 %1 433 00029 %
C More Total2,1 %1,9 %633 00013 %
MTV yhteensä29,6 %33,9 %3 813 00077 %
Nelonen6,0 %8,5 %2 574 00052 %
Jim1,7 %1,6 %1 642 00033 %
Liv1,5 %1,6 %1 540 00031 %
Hero0,7 %1,0 %1 026 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %12,7 %3 023 00061 %
TV52,9 %2,7 %2 001 00040 %
Kutonen1,9 %1,7 %1 377 00028 %
Frii1,4 %1,2 %1 124 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %50 0001 %
TLC1,6 %1,4 %1 006 00020 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,1 %2 546 00051 %
STAR Channel1,7 %1,5 %1 204 00024 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %1 130 00023 %
Disney Finland3,8 %3,0 %1 706 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,6 %2,3 %1 197 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 398 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.