Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 256 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 99 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,5 %32,0 %1 216 00096 %
Yle TV27,4 %8,1 %1 105 00087 %
Yle Teema&Fem4,5 %4,0 %983 00077 %
Yle yhteensä48,4 %44,1 %1 239 00097 %
MTV320,5 %24,9 %1 189 00094 %
Sub2,6 %2,7 %722 00057 %
AVA2,7 %2,3 %706 00056 %
C More Total0,9 %1,1 %204 00016 %
MTV yhteensä26,7 %30,9 %1 197 00094 %
Nelonen8,2 %11,4 %1 052 00083 %
Jim2,4 %1,4 %639 00050 %
Liv1,6 %1,7 %680 00053 %
Hero0,5 %0,7 %438 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %15,1 %1 104 00087 %
TV52,5 %2,6 %791 00062 %
Kutonen1,5 %1,1 %529 00042 %
Frii1,6 %1,6 %537 00042 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0001 %
TLC1,4 %1,0 %483 00038 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,3 %911 00072 %
STAR Channel0,7 %0,7 %487 00038 %
National Geographic Channel2,4 %1,4 %508 00040 %
Disney Finland3,2 %2,0 %667 00052 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,3 %2,1 %404 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 256 00099 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.