Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 241 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,5 %37,3 %1 215 00096 %
Yle TV214,3 %7,2 %1 127 00089 %
Yle Teema&Fem4,2 %4,2 %1 010 00079 %
Yle yhteensä54,0 %48,6 %1 224 00096 %
MTV321,3 %26,5 %1 180 00093 %
Sub1,9 %1,7 %695 00055 %
AVA2,2 %2,2 %656 00052 %
C More Total1,2 %1,6 %218 00017 %
MTV yhteensä26,5 %32,0 %1 192 00094 %
Nelonen6,3 %9,0 %1 037 00082 %
Jim1,7 %1,2 %662 00052 %
Liv1,2 %1,3 %684 00054 %
Hero0,3 %0,4 %434 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %11,9 %1 082 00085 %
TV51,5 %1,1 %641 00050 %
Kutonen1,4 %1,0 %510 00040 %
Frii1,1 %1,2 %474 00037 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC1,3 %1,1 %408 00032 %
Warner Bros. Discovery5,6 %4,5 %849 00067 %
STAR Channel0,6 %0,7 %411 00032 %
National Geographic Channel2,2 %1,2 %481 00038 %
Disney Finland2,8 %1,9 %620 00049 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,2 %2,1 %340 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 241 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.