Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 009 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %29,1 %1 613 00066 %
Yle TV213,3 %8,2 %1 501 00061 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,5 %1 152 00047 %
Yle yhteensä45,4 %40,9 %1 772 00073 %
MTV313,2 %17,8 %1 552 00064 %
Sub3,7 %4,6 %1 208 00050 %
AVA1,9 %1,7 %880 00036 %
C More Total1,3 %1,3 %313 00013 %
MTV yhteensä20,0 %25,4 %1 756 00072 %
Nelonen5,6 %6,8 %1 470 00060 %
Jim3,3 %3,3 %1 089 00045 %
Liv1,4 %1,6 %916 00038 %
Hero1,0 %1,5 %669 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %13,2 %1 649 00068 %
TV52,4 %2,5 %1 123 00046 %
Kutonen4,4 %4,1 %1 009 00041 %
Frii1,6 %1,4 %687 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %36 0001 %
TLC1,2 %1,0 %588 00024 %
Warner Bros. Discovery10,7 %9,7 %1 434 00059 %
STAR Channel2,9 %2,6 %729 00030 %
National Geographic Channel3,5 %2,7 %797 00033 %
Disney Finland6,5 %5,3 %1 060 00043 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,2 %1,6 %715 00029 %
Muut5,5 %4,5 %706 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 009 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.